Mediatraining

" Maar dat had ik zo niet bedoeld!!" is het meest gehoorde excuus na een minder succesvol contact met de pers. Toch is het meer uitzondering dan regel dat een journalist uw woorden verkeerd weergeeft. TVCollege organiseert trainingen waarbij de praktijk centraal staat, zodat er uiteindelijk geen discussie over de interpretatie van uw woorden mogelijk is.

Onze trainingen onderscheiden zich niet alleen door hun praktische benadering, maar vooral omdat wij vertrekken vanuit de imago- en communicatiebelangen van u of uw organisatie. Dit in tegenstelling tot de aanpak van andere mediatrainers, dikwijls (ex-)journalisten, die veelal hun eigen journalistieke belangen als invalshoek hanteren, wat een wezenlijk verschil uitmaakt!

Organisaties zonder communicatie afdeling hebben veelal moeite de media te bereiken. Hoe ‘haal je het nieuws’? Waar ligt de grens tussen nieuws en non-nieuws? Deze opleiding van legt de basis voor een uitstekende relatie met de media. De opleiding is grotendeels praktisch gericht. De opleiding bestaat onder meer uit:

  • Verkenning van het mediaspectrum
  • Ethiek & spelregels v.d. journalistiek
  • Nieuws, non-nieuws & valkuilen
  • Persberichten produceren
  • Oneliners & diepte-interviews
  • Telefonische perscontacten
  • Radio-interviews
  • TV- interviews
  • Interviews met de schrijvende pers

Na de opleiding kan de deelnemer een relatie met de media opbouwen & onderhouden en zowel de audiovisuele als gedrukte media namens de organisatie te woord staan.

Voor deze opleiding staat een minimum van 4 dagdelen.

Kosten per dagdeel: € 576,-

(Betaling in termijnen mogelijk.)
Startdata: op afspraak

 
E-mailen
Bellen
Map
Instagram
LinkedIn